Fahren en varen

4 november 2013

TörggelenAankomst IgoumenitsaPoggio San MarcelloVeerbootWandeling BolzanoKasteel Neuschwanstein

Maandag 4 november 2013

We zijn nu een week onderweg en het lijkt veel langer. We hebben al aardig wat kilometers gemaakt maar ook de nodige rustdagen ingelast. De zondag van vertrek zijn we tot aan de Oostenrijkse grens gereden. Het was slecht weer met storm en regen maar we zijn zonder kleerscheuren in Schwannau aangekomen. De dag erna hebben we eerst slot Neuschwanstein bezocht voordat we in Bolzano Monique gingen bezoeken. Dat was reuze gezellig, jammer dat het er steeds regende ... Bolzano is een mooi oud stadje met leuke winkeltjes. Gewandeld in de heuvelachtige omgeving en meegedaan aan de lokale traditie van het törggelen. Boeren laten hun jonge (nog net niet gistende) wijn proeven in combinatie met een kastanjegerecht, in ons geval kastanjetaart.

Donderdag richting Ancona. Landinwaarts een leuk B&B adres gevonden, Terra Mossa, gerund door een Nederlands stel. Aanrader! Prachtige plek met uitzicht op het mooie landschap van de Marche, vriendelijke en behulpzame eigenaars en een prima restaurant op loopafstand waar je heerlijk kunt eten voor weinig geld. De druipsteengrotten van Frasassi bezocht, de grootste van Europa. Oké, de tieten en mieten zien er overal ongeveer hetzelfde uit maar het bijzondere van deze grotten is de enorme omvang. In de grootste ruimte past de dom van Milaan. Het totale complex beslaat een afstand van 13 km. De rondleiding voert over een 1,5 km lange route en duurt 75 minuten. Gewandeld naar Poggio San Marcello, één van de vele oude ommuurde dorpjes. Op zaterdag de markt bezocht in Frano, een karakteristieke oude stad aan de kust. Bij een van de kaaskramen was het zo druk dat je een nummertje moest trekken! Natuurlijk lekkere pecorino gekocht.

Gisteren om 14:00 uur de overtocht naar Igoumenitsa. De veerboot is gigantisch en in deze tijd niet erg druk. Omdat de tocht naar Griekenland 17,5 uur duurt hebben we een hut genomen en dus gewoon lekker kunnen slapen. Op het dek kwamen we trouwens nog een oud-medewerkster van het IJsselland tegen, Joke Aandewiel. Ze werkte op de SEH en is vorig jaar gepensioneerd. Marianne kent haar ook, van een cursus die ze ooit samen gevolgd hebben. Zij en haar man waren op weg naar Zakynthos, waar ze tegenwoordig permanent verblijven.

Vanmorgen om 8:30 aangekomen in Igoumenitsa en doorgereden naar Parga. Dit is in de zomer een drukke toeristische badplaats, maar nu heerlijk rustig. We hebben een studio met balkon gevonden en blijven hier twee of drie dagen. Het is licht bewolkt maar de temperatuur is aangenaam, rond de 19 graden. We horen de zee ruisen op ons balkon.

1. Jos:
    4 november 2013
    Ach ja wat is de wereld klein, ik geniet helemaal mee met je verhaal!! Doe voorzichtig, hier regent het, storm raast over de groene polder en de stofzuiger, (windhoos) heeft ook al huis gehouden. Fijne reis verder en ik/wij zijn benieuwd naar het volgende verhaal.
  2. Teddy:
    5 november 2013
    Wat een goed idee zeg, kunnen we stiekem jaloers zijn!! Klinkt al geweldig hoor!!!
  3. Paula:
    5 november 2013
    Zoo hee lekker 19 graden zeg. Hier is het inderdaad windkracht 19 zoals Jos al schreef. Verder missen jullie veel spectakel: brand in het Ijssellandziekenhuis met allerlei ambulances standby. Als het goed is morgen een enorme rampenoefening van verschillende ziekenhuizen waaronder haga. Tja. Kom er maar niet voor terug hoor Mar....... De olijven hangen te wachten. Ook belangrijk toch!!! Ga maar weer heerlijk genieten, ik pak die ( lotus) slachtoffers wel ff mee naar de IC
  4. Rob:
    5 november 2013
    Meiden, wat Tof Zeg, jullie weer een tijdje weg. Maar we houden onder weg wel leut, ik met Bermpje en Metha met Weggetje (Wordfeud). Ik hoor wel graag jullie belevenissen, wie zou ze niet willen missen....!!!!! Take care en מזל טוב
  5. Sylvia:
    6 november 2013
    Nou, dat klinkt allemaal erg naar!!! Leuk om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Kijk uit naar het volgende verslag met mooie foto's. Liefs Jan en Syl
  6. Rob:
    6 november 2013
    O, vandaag moest ik jullie de groeten doen van mijn sportvrienden. Veel plezier...
  7. Nens:
    6 november 2013
    Gezellig, vooral blijven plaatsen die blogs. Met dat vieze weer hier kunnen we toch warmte vanaf jullie kant krijgen ;-)
    x MNIL
  8. Corry:
    9 november 2013
    Hee Marian, gisteren met je zus gewinkeld met in de reigerhof in nieuwerkerk . ik werd gestalkt, was erg gezellig.
    met onze New Figure figuren staat ons alles.....
    Koffie gedronken met een speculaasje erbij!
    De wijn en de kastanjes natuurlijk laten staan,
    geniet van al het goede samen met Ria
    Met een hartelijke groet.
    Corry