iPad en ezelpad, rotsblokken en kloosterrokken

11 november 2013 - Kastraki, Griekenland

Ag. TriadaVanuit hotelkamerMeteoraKloosterrokRivierOpkomend noodweerRegenDuoStrand van PargaLicht en donker boven zeeMaandag 11 november 2013

Toen we op maandagochtend in Parga aankwamen scheen de zon maar in de loop van de middag sloeg het weer om en begon het te onweren en te stortregenen. Dit duurde de hele nacht en het grootste deel van dinsdag. De kamerverhuurster Houla vertelde dat het hier sinds april niet had geregend, maar dat record is nu wel verbroken. De iPad komt van pas als we een onderkomen voor de volgende bestemming zoeken. We hebben op dinsdag nog wel een autoritje gemaakt toen het wat opklaarde maar dat was van korte duur, onderweg weer regen, storm en bliksem. De straten veranderden in rivieren. Wel een mooi schouwspel van licht en donker boven zee. Woensdag met mooi weer vertrokken naar Monodendri, een prachtig dorpje in het Pindosgebergte. Hier bevindt zich de Vicoskloof, opgenomen in het Guinness book of records vanwege een diepte van 900 meter. Afgedaald in de kloof via steile ezelpaadjes. Hier heel mooi weer, 25 graden. Dit gebied is ongerept en in de dorpjes mag alleen traditioneel gebouwd worden op plaatsen waar al huizen stonden. Zaterdag vertrokken naar de Meteora, via het meer Oostenrijks dan Griekse dorp Metsovo en een toeristische route door het gebied waar 's winters geskied wordt. De Meteora zijn indrukwekkend, de immens hoge rotsen zorgen ervoor dat je je nietig voelt. Van de zes kloosters die te bezoeken zijn, spectaculair gelegen bovenop die rotsen, hebben we er gisteren vier aangedaan. De rest wilden we vandaag doen maar het is een druilerige dag, de rotsen zijn in nevelen gehuld en er is boven niets te zien. Morgen verkassen we richting de berg Olympus. Het reizen bevalt ons goed, de logeerplekken zijn uitstekend en de auto houdt zich goed. Het is overal rustig, zelfs op een toeristische plek als de Meteora.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    11 november 2013
    hi meiden,

het ziet er allemaal heerlijk uit, zo te lezen genieten jullie volop! niets teveeel gezegd he over de indrukwekkende Meteora... veeel plezier dikke knuffels van Christel, Robin, Marit en Joke
  2. Metha:
    11 november 2013
    Prachtige foto's . Prachtig daar! Geniet lekker schone zussen!
    Dikke kus. Metha.
  3. Dick:
    12 november 2013
    lieve dames, zo te horen hebben jullie het nogal fijn! Wanneer denken jullie de eerste olijven te kunnen oogsten of gaat er niet gewerkt worden! Zat zojuist op jullie blog allemaal fotoos te bekijken met dieren waarvan ik geen idee had dat ze voorkwamen in Griekenland. Bleek dat terecht was gekomen op een blog van een stel dat volgens mij door Australië reist! Bijdehand....
    nou meisjes, nog veel plezier en wanneer jullie inderdaad kangaroes en pandaberen tegenkomen natuurlijk even melden!
    groet van Dick.
  4. Wilma:
    12 november 2013
    Hey reizigers ....wat een leuk verhaal...zo reizen we met zn allen een beetje met jullie mee! Trek je maar niks aan van Dick hoor...die is alleen jaloers! Met zn gezeur of er nog gewerkt gaat worden.........;-)).veel plezier en tot jullie volgende verhaal.....liefs uit bonaire
  5. Ria:
    13 november 2013
    Wat leuk klinkt dit allemaal. Ik zie het zo weer voor me.
    Ik ben niet veel thuis. De verbouwing is n.l begonnen en ik logeer bij Nel in Leimuiden. Veel plezier jullie. Ik reis een beetje mee.
    Liefs Ria.
  6. Iris:
    14 november 2013
    Jee, mooie foto's zeg. Vooral van die kloosterrok! Ha,ha. Zo te zien toch nog steeds mooi weer daar. Ik wacht op het volgende verhaal. Take care! Iris
  7. Ineke:
    17 november 2013
    herkenbaar jullie ervaringen in de Marken/le Marche; jammer dat dit gebied zo weinig bekend is bij NL; bij deze een warm pleidooi!!! En nog een ander NL adres: http://www.vakantieinitalie.eu; En Griekenland lonkt!!!!goede reis verder!!!!! Ineke en Is.
  8. Hermien:
    18 november 2013
    Hallo dames van het goede leven. Ziet er allemaal heel goed uit.Geniet er maar van want hier is het herfst.