Einde(loos)

22 december 2013 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Trulli

Zondag 22 december 2013

Op zaterdag 14 december zijn we vanuit Maglie naar Taranto gereden, via het schilderachtige vissersdorp Gallipoli. Wanneer je de havenstad Taranto nadert ziet het er niet echt leuk uit, veel industrie. Als je er eenmaal bent valt dat mee, het heeft een levendig centrum dat zeker in de periode voor kerst erg gezellig is. We hebben hier twee avonden buiten gegeten (met terrasverwarming en schermen, dat dan wel). Op zondag trullidorp Alberobelli bezocht. Trulli zijn kegelvormige huisjes, gebouwd van losse stenen, zonder cement. In deze regio staan ze veel, maar het grootste aantal bevindt zich in Alberobello. Het is nu een rustige periode, maar hier zijn we de eerste Japanners tegengekomen, wat wel iets zegt over de toeristische betekenis. Op maandag 16 december zijn we aangekomen in Matera, een prachtige plaats waar tot in de vijftiger jaren mensen in rotswoningen hebben gewoond. De steen is hier zacht, waardoor dit mogelijk was. Het oude deel is een verzameling straatjes, trapjes en huisjes waar je heerlijk kunt rond lopen. Matera is de plaats waar meerdere films zijn opgenomen, onder andere The Passion met Mel Gibson. Het design hotel wat we hier hadden was ook fantastisch, aan de rand van het oude centrum. Hier voor de tweede maal Japanners. Vanaf woensdag kilometers vreten met stops nabij Ancona, in Bolzano, onder Würzburg en in Duiven. Vannacht de laatste keer buitenshuis geslapen en gegeten. Vandaag een bezoekje afgelegd bij de moeders en nu weer thuis na een eindeloze vakantie. We gaan dit jaar geen kerstkaarten schrijven maar voor de trouwe volgers van ons weblog:

HELE GOEDE KERSTDAGEN EN EEN REISLUSTIG 2014!!

1. Ineke:
    22 december 2013
    welkom in NL; benieuwd wat jullie van zuid-italie/puglia vonden; ons viel dat niet mee. Wij vertrekken 2e kerstdag weer voor paar weken naar Panicale. hartelijke groet van Ineke en Is.
  2. Esther:
    22 december 2013
    Welkom thuis wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt en wat een indrukken en mooie dingen hebben jullie gezien! Echt super leuk dat je een beetje mee kon genieten van jullie reis! Hele fijne dagen en geniet er nog even lekker van na dikke kuzz esther
  3. Metha:
    23 december 2013
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Tot gauw, xx
  4. Paula:
    23 december 2013
    Wekom terug en nu snel weer eens weeken Mar....... Grapje, ik zit nu wel in de wacht. Spreek jullie snel. Xx
  5. Dick:
    Welkom thuis dames!
    Alvast fijne dagen.
    En tot gauw
    Liefs van ons. Dick.
  6. Ria:
    23 december 2013
    Welkom thuis! Fijne dagen en geniet nog even na!
  7. JosZ:
    23 december 2013
    Fijn dat jullie er weer zijn, meiden. We zijn elkaar 2e Kerstdag en dan moeten jullie maar een kleine 'presentatie' geven van jullie belevenissen. Kussen van de familie.
  8. Wilma:
    23 december 2013
    Misschien vinden jullie het een beetje jammer dat er een eind gekomen is aan een fantastische reis.....maar wij zijn blij dat jullie weer terug zijn! Nu weer wennen aan t gewone leven......en dat is ook best leuk!!! Geniet van de feestdagen en tot snel ziens! Dikke kus